tisdag 17 juli 2007

Trender


I mitt nya liv ska jag vara minimalistisk......
Fast ärligt tror jag inte att jag riktigt skulle klara av det.... =) I vårt kryddskåp finns det grovmalen svartpeppar, väst afrikansk hotpeppar, salt och strössel till glassen....... Om det är tråkigt att laga mat? Jo, väldigt... Igår skulle jag woka, soya och fisksås var allt som fanns att tillgå, suck!
Fint väder idag med, lite kyligare. Undrar just om vi kommer att hinna spela golf???? En runda skulle jag vilja gå innan vi flyttar. Har inte hållit i en golfklubba sen olyckan.... Golfskorna är försvunna, kanske ett omen....
Igår kom vi på att flyttkartongerna nog inte skulle räcka... Vad gör man när man bor i Lapplands södra inland? Man sätter sig i bilen och kör 12 mil enkel väg till Skellefteå.... Sen gjorde vi en sväng till Skelleftehamn och lämnade ytterligare barnkläder till brorsdottern... Fortfarande söt som en docka. Det blev i alla fall dyra flyttkartonger. Varför tar vi inte banankartonger från affärer? Det gör vi, men det blir så få. Malåborna äter inte nog många bananer.
Nu ska jag surfa lite innan jag fortsätter plockandet.... Jag ser ljuset i tunneln...

2 kommentarer:

Villa Nian sa...

Dyra lådor blir det :-) men ni fick ett avbrott i er packning iallafall!

Leina sa...

tina: Det är dyrt att bo i södra Lapplands inland.... =) Men vi har livskvalité.... Meningen jag har lärt mig att hata... Jo det var ett mycket välkommet avbrott i packandet...