fredag 20 juli 2007

Sista rapporten från huset vid sjön

Skåpet del 2.

Det tog tid att få överdelen till det vackra men tunga skåpet nerför trappan (observera, skåpet står upp och ned på bilden). I en fas klämdes han jag är gift med fast mot väggen när skåpet skulle runt kröken på trappan. Det kunde ha slutat illa…. Men nu är skåpet bortfraktat och inväntar sitt öde…..

Snabb rapport…. Har ätit lunch och blivit avtackad för mitt politiska arbete i onsdags. Tog en halvdag ledigt och spelade golf igår fm. Det tyckte vi att vi var värda eftersom vi arbetat så hårt och skulle ha gott om tid att fixa till det sista. Åt middag med två vänner tillika x-kollegor, souvlaki med grekisk sallad och tzatsiki. Mmmmm.... + 1 glass rött vin… Bara 1…. Därför att på väg till pizzerian fick jag ett samtal från PG som skall flytta åt oss…. Det var strul med lastbilen så han hade varit tvungen att hyra in en annan… .Det innebar att bilen skulle hämta våra saker på FREDAG istället för SÖNDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FATTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det är idag det…. Så istället för att ta det lugnt så blir det kräkstress……. Dessutom har vi inga sängar att sova i, ingenting att laga mat i…. Ja, ni fattar…. Lyckades få låna ett hus några mil bort, en vän som ”lyckligtvis” åker till Sundsvall idag och kommer hem sent söndag… Perfekt, så nu mina vänner har jag inte tid att blogga längre… Måste packa de sista resterna, får se när jag får tag i en Internetuppkoppling igen…. Kanske där vi ska sova inatt annars när jag fått uppkopplat i lägenheten….

Ha de så gott!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med allting! Och sedan när det är färdigflyttat tycker jag madame Leina ska sluta slita livet ur sig.
Kram

Det Mörka Hotet sa...

Jag blir helt matt: håller tummarna för er och stressa nu inte ihjäl er - lätt för mig att säga...


DMH/Samuel

Leina sa...

matilda: Tack, men det skiter sig med flytten.... Är så less och trött.....

dmh: Du vet väll att du bara skall hålla en tumme... Två är otur. Just nu har vi det så börja genast med att bara hålla en tumme... ;) Just nu håller jag på att stressa ihjäl mig. Försöker intala mig att allt ska lösa sig men nu är jag bara stirrig....