söndag 1 juli 2007

Glåsut! Eller som andra skulle säga tok mätt!

-Jag har inte gjort någon förrätt! Jag tyckte att de glas champagne som vi fick innan får anses som förrätt… Champagnen var god och paellan var svindelgod... Dessutom var den GI.


Sonen tyckte inte den var salt nog.... Det tyckte jag att den var.... Med ett glas rött blev rätten fullkomlig.

Efterrätten var nästan som en cheese cake.... Med en massiv blobb av choklad på.... Sååååå gooood!



Den blev ännu godare när vi lade fruktsallad på..... Återigen föll mina förhoppningar om att inte vara proppmätt när vi lämnade min mor. Vi var Glåsut, som vi säger här uppe..... Alltså så mätta att man nästan mår illa och somnar av utmattning.... Sitter här i soffan och är fortfarande mätt. Till sonen och han jag är gift med fick med sig rester av paellan till lunch o nattamat (han jag är gift med jobbar ständig natt).... Imorgon ska jag äta fil.....


4 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Så himla gott det såg ut - och jag som inte lagat paella på flera år!


DMH/Samuel

Leina sa...

DMH: Inte jag heller, undrar varför? Det är enkelt att göra, sköter sig själv i grytan och är som sagt, svindelgod..... Rekomenderar det till helgen, med ett glas rött...

Visionary soul sa...

Jahapp, "svindelgod", är det malåiska, alltså...? Eller är det "Elisabet&Leina-iska"? :-) Det såg himla gott ut i alla fall! :-)

Leina sa...

vs: Ha ha ha ha... Jag tror att jag kanske har snappat upp uttrycket från Elisabet... Hon har så bra ord.... Det var gott... Min mamma är suverän på att laga mat...