onsdag 18 juli 2007

Min stora sorg just nu

Sonen innan han han skall bära ut skåpet, han var inte lika glad sen.
Det här är underdelen av ett skåp som kräver minst 2.50 i takhöjd, det har vi inte. Men lägenheten i Uddevalla har 2.70 i takhöjd... 2. 70, skåpet ryms, lycka.... Tills han jag är gift med blåvägrar.... Det är för tungt, finns inga planer att bära det tre trappor. Han vägrar, jag är ledsen.

Lite nervös var jag allt, de tog myrsteg och lät skåpet glida till fötterna stötte emot trappsteget. Sen skulle sonen lyfta, det v a r tungt... (fast jag tror de spelar).


-Oj! Hur ska vi få upp det här jätte tunga skåpet på släpen. Woyne, woyne!!! Lå t mig säga så här.... Det var INGA problem, tjopp bara så var skåpet uppe på släpet. Det blir betydligt mera spännande när överskåpet som står i sonens rum på övervåningen skall ner... Tjoho! Han jag är gift med har skruvat loss ledstången i trappen.... Den som går i en krök. D E T blir spännande. Skåpet skall säljas på auktionen nästa sommar. Tror jag ska köpa in det... Alltid finns det någon som kan bära upp det tre trappor... (Eller hur it-B) ;D

3 kommentarer:

Villa Nian sa...

Det ser tungt ut! Men vad synd att männen är lite klena ;-).

Det Mörka Hotet sa...

Prova motorsåg och Loctite-snabblim nästa gång!


DMH/Samuel

Leina sa...

Tina: Ja, jag tror jag skall skicka dem på gymmet så de orkar bära mina möbler... =)

dmh: Det var faktiskt ett av deras förslag... Men jag var totalt kallsinnig.....