söndag 19 april 2009

Hur man minimerar tvätten.....

Kakelugnsuppsättaren ord...... Äras den som äras bör.....

Just nu sitter jag nyduschad i min röda morgonrock som jag fått av hon som bor i bushen... I helgen skulle vi till KA:s torp som ligger mellan de två stora sjöarna i Västergötland... Vackert hus som behöver mycket kärlek och omsorg... Så även dess trädgård... Vi skulle inte stressa utan först äta middag hos mig i Uddevalla innan vi ställde kosan mot öster. Detta eftersom KA skulle mura upp en skorsten hos en kund. Fick sedan ett sms på fredagsförmiddagen att han inte skulle mura upp skorstenen eftersom målarna inte var klar... Han tyckte att vi skulle åka tidigare, så jag skickar iväg ett sms och frågar om han skulle hämta mig på skolan eftersom jag slutade runt 14.00... Men nej, så tidig skulle han inte vara klar... Så jag åker buss ner till stan när jag slutat handlar lite på Willys och då ringer min mobil... KA står i mitt trapphus och väntar på mig... ??? Det var då det blev lite stressigt... Hem fort upptäcker att sonen kommit hem och varit snäll och kokat kaffe åt KA

Fort börjar jag packa kläder för att jobba ute, kläder för att mysa inne, varma kläder om det blir kallt och lite lättare kläder om det blir varmt. Skor för innebruk och utebruk, smink och annat som man behöver... Packade och packade.. Så bar det iväg...

Vi for lite tidigare för att hinna med Nordpolen.... Där KA bjöd på kaffe och bakelse eftersom jag fyllt år dagen innan... Det enda vi var lite oroliga över var att bakrutan på Pickuppen var trasig och tänk om någon skulle komma på idén att stjäla något från flaket...

Sen körde vi vidare och väl framme på Östragården (som torpet heter) upptäckte jag att min väska inte låg på flaket... Tänkte att KA burit in den men nej... Kände lite lätt panik... Ringde hem, sonen svarade..... -Din svarta NIKE väska... Ja men den står ju här på din säng...

Så där stod jag i torpet i bara kläderna som jag åkt i... Kul.... Dagen efter åkte vi in till samhället, köpte leggings (som jag aldrig kommer att visa mig på stan i) för de var billiga, två t-shirtar för 149 kr, ett par sockar, ett tvåpack trosor, en tandborste och en deo roller... Allt går... Men lite svettigt var det allt att åka ifrån klädväskan... Kvinnan i affären skrattade när hon förstod vad jag hade gjort och som tröst fick jag en liten turkos ljuslykta... Sitter här i sovrummet och tittar på min svarta NIKE väska...

3 kommentarer:

UllaMona sa...

Ååååå jag blir svettig bara av att läsa..jag skulle nog åkt tillbaka efter väskan, mycket stressad.

Elisabet. sa...

Hahaha .,. ja, jag hade nog gjort samma sak ..-)

Man kunde ju dra till med att hjärtmedicinen som man inte berättat om .., ligger i väskan .-)

Leina sa...

UllaMona och Elisabet:
Nä det är bara till att gilla läget... Sen fick ju den trevliga kvinnan i den nyöppnade klädaffären sälja lite...