torsdag 2 april 2009

Orken finns liksom inte där....

Fast dottern har varit duktig och diskat... Jag har slagit in presenter till mamma, plastpappa, syster och brorsdotter... Egentligen skulle hon som bor i bushen oxå ha en present... Men min börs gråter... Så vi kom överens att vi skulle spara det... Vi fyller ju inte riktigt än.... På lördag morgon bär det av mot Lappland... En dryg bilresa... Kajsa har vi hyrt in hos grannen Birgitta som så gäääääärna sköter om henne... Vi hälsade på henne igår i nästan 2½ timme, sen undrade Birgitta om hon inte kunde få ha henne idag när vi skulle vara på jobb/skola. För att liksom träna in henne... Sagt och gjort, dottern bar dit henne innan hon skulle till skolan, vi kom överens om att eftersom jag går till bussen 06.05 så skulle hon få den äran istället... Dagen har passerat utan några som helst mankemang... Kajsa har funnit sig till rätta och tycker att Birgittas säng är väldigt skön.. Och att den delen av soffan där det inte är utlagd ett lakan är att föredra... =)

Jag är inte orolig, de kommer att ha det riktigt bra Kajsa och Birgitta... Hoppas jag... För Birgittas skull...

Greby gravfält där skottarna slogs med bullingar och fick stryk... Jo, jo... Bullingar ska man nog hålla sig väl med även i dessa tider...



Jag upplevde en frid och känsla av styrka och glädje när jag kom till gravfältet. Vilket jag kan tycka är något märkligt. Man borde känna sorg och nedstämdhet.. Det är ju i alla fall en gravplats.. Men som KA sa... Förr i tiden lade de kultplatser på "kraftplatser", senare i kristen tid brukade man för att störa asatron lägga kyrkorna där... Men här har de missat "kraftplatsen" och kyrkan ligger några hundra meter bort...

Märkligt ställe i alla fall... Dit ska jag igen, när det är varmare... Och vi inte har så bråttomt hem för att baka....
Känner mig lite kluven... Längtar på sätt och vis upp men fy för att åka bil i 100 mil i ett sträck... Ja någon kaffepaus blir det nog alltid... Men ändå... Längtar efter mamma.... =D


8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle gärna byta! Om du vill sitta inlåst i ett flygplan i 25 timmar så tar jag de 100 milen i bil, helt klart! Åh, vad jag skulle njuta. Fin utsikt, kaffestopp och radion som skrålar på.

Leina sa...

matilda: Ler... Nä, 25 timmar i flygplan är väll ingen jätte hit... Jag har lånat två talböcker på biblioteket. En som vi ska lyssna på vägen upp och en som vi ska lyssna på, på vägen ner... Sen är det ju lördag så jag får äta godis... =)

Anonym sa...

Men hallo..jag väntar ju på dig å jag köpte din present ida iallafall, tror att min börs grät lite då men hittade precis de jag tänkt så jag torkade bara tårarna haha

Leina sa...

FÖRLÅT: Jag längtar efter hon som bor i bushen.... Men det visste ju alla redan.... Du får din present senare.... Tror jag ska köpa mera presentcheckar på Torp!!! =D

Elisabet. sa...

Hur länge blir du hemma?

Eller borta ...?

Leina sa...

Elisabet: Vet inte riktigt.... Antagligen åker vi hem onsdag... Det är en "vandring" på långfredagen som jag gärna skulle vilja vara med på.... Vi får se...

Tobias Johansson sa...

Jag har inte vart där själv men jag vet mycket väl vart det ligger. :)

Leina sa...

Tobias: Det är helt klart värt ett besök....