fredag 22 juli 2011

En bra dag att stå i garaget och jobba... Det regnar.

Igår tog vi en tur till Ramsvik, först till Väjern för att plocka upp CÄ sen till Hunnebostrand för att plocka upp de små... Sen till Ramsvik det var en smal, krokig och backig väg till stranden samt väldigt mycket folk... Vi körde ganska långt in och till min stora lycka slapp vi en sandstrand och fick ligga på klippor.


Det blåste ganska kallt så den 1½ l mineralvatten som jag köpt med mig behövdes inte öppnas. -Tror du solen tar så här sent på sommaren? Undrade sonen.... Den tar... Det kände jag när vi kom hem... Sonen och de andra badade i vad lille J påstod vara iskallt vatten... Säkert skönt, men det ville jag inte ta reda på.


Just som vi började packa ihop för att åka hem kom Elida glidande förbi. CÄ sa att det var ett kristet samfund som seglade runt i världen och sjöng... Plötsligt hör jag hur sång svagt men ändå kom från båten.


När man skall till Väjern (eller Kungshamn/Smögen) passerar men Stenungsbageriet. Var tvungen och stanna till för att köpa ett av deras fantastiska surdegsbröd. Jag får inte äta föränn lördag, hoppas det finns kvar (sonen tycker oxå om brödet).



Det är en helt underbar liten affär/café. De har smakprov på brödet i små burkar så man kan smaka sig fram till vad man vill ha. De säljer jäskorgar, marmorplattor (till ugnen), oljor och till och med surdegsbitar (om man frågar).... Hit skall jag ta med mamma när hon kommer.... Mamma kommer snart... =D =D =D


Inte glömma ctrl C.....

Inga kommentarer: