söndag 3 juli 2011

Idag är Leina trött



Värmen, som jag älskar och inte alls klagar över har en del i min trötthet... När jag såg det här kortet känns det ok... Allt slit alltså... Titta nedan så förstår ni...






Av någon mystisk anledning har jag väldigt få kort från det som skall bli vardagsrummet... Men just det här fönstret med flagande tapeter var skrämmande... Nästan så man inte ville titta på det... Kanske därför det finns så få kort..



Så här ser det ut nu.... Fast väggarna ska bli blå, samma färg som jag har i sovrummet...



Papptaket i rummet hade hål i sig, Sonen tog tag och rev snabbt ner en bit av det.... Sen rev han ner resten... Det gick fort...



Egentligen ville jag ha kvar höjden och bara putsa upp undertaket, tyckte det var fint.. Det tyckte inte GÄ och som GÄ vill ha det så ska det vara... Underligt, han bor ju inte här...


Idag har jag målat sista varvet på taket.... Värst var nog att måla springorna och att fylla i alla spikhål och kvisthål med latex... Nacken smärtar, jag fick ta pauser hela tiden... Men nu är det gjort. Har bara trappen ner till källaren, hela källaren och köksluckorna kvar.... Ja, jag ska ju måla väggarna blå... En underbart vacker blå färg.

Inga kommentarer: