tisdag 12 juli 2011

Helt vanlig tisdag i juli

Var det meningen att det skulle bli.... Min nya utsikt från datorn, blev riktigt bra.....

Han jag var gift med ringde och undrade om han fick låna en bit av min gräsmatta (för att skruva i sin bil)... Gör det du svarade jag och passade på att bjuda på grillmiddag... Det visade sig att han skulle för göra skäl för den middagen... Så här ser det ut just nu i hallen uppe... Allt började med att GÄ ringde och undrade om jag var hemma så han kunde dumpa mera ved på gården... Samt att vi skulle planera upp vad som skulle göras (vad jag skall göra)... Vi sökte lister, vi tittade på muren som jag vill sätta sten på som han vill att jag skall spackla...




För att få plats med veden i garaget måste en hel del "bröte" ut... Eftersom han jag var gift med var där undrade jag om han och sonen inte kunde bära in "Kalles" skåp (Kalle är min farfarsfar, det är han som gjort skåpet). Allt för att bereda mer plats för veden som skall in i garaget. Men för att rymma skåpet var jag tvunden att bära ut halvmånebordet med datorn i hallen. För att kunna göra det var jag tvungen att rensa i hallen uppe där det stod en massa "bröte" också... Bland annat "kappan" till badkaret...


Kan inte du såga till kappan och sätta dit den med sonens hjälp? Undrade jag med bedjande ögon på han jag var gift med... De började såga och borra, fixa nya fästen... Upp och prova, passade inte, ner igen såga mera... Tillslut var de klara...



Titta så fint det blev.... Sen grillade sonen, jag gjorde en vattenmelonsallad till.... Han jag var gift med hade inte fått delarna till sin bil, därför kunde han hjälpa mig istället... Imorgon skall han kanske komma igen (om bildelarna har kommit)... Jag bjöd honom på kycklingsallad, som tillbehör granatäppelvinäger, riktigt dyr fin olivolja samt en gudagod pestodressing allt inköpt på Olivolja etcetera i Haga, Gbg.... -Och har det inte kommit några bildelar har jag en jättehög ved som behöver bäras in....


Han log lite snett... Så jag förklarade att, nej ved behövde han inte bära... Så nu sitter jag i hallen och Kalles skåp står i sovrummet. Det ska fyllas med lakan och badhandukar en regning dag (torsdag tror jag bestämt att det blir)....


Är riktigt, riktigt nöjd med dagen... Har fått röjt upp i hallen nere, hallen uppe och i trappan.....

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, det är bra att ha ett gott förhållande till sitt ex.

Allra helst om dom är av den snällare sorten ,-)

Leina sa...

Elisabet: Inte att förglömma "och händiga"... =D

Jo det är bra när man kan ha ett bra förhållande med sitt X...