lördag 9 juli 2011

Förundran

Första gången jag kom in i huset, trodde jag att jag skulle svimma... Ville bara gå ut... Kunde inte riktigt registrera hur det såg ut.. Allt jag såg var smuts, brunt, murrigt och slitet... Men värst var lukten, man kunde känna att här hade det bott en människa som inte brydde sig om att hålla varken sig eller huset rent samt den fruktansvärda rökstanken som jag inte i min vildaste fantasi trodde att vi skulle få bort. Nu när jag står i hallen och tittar in i röran så förstår jag att huset (när jag har fixat värmeproblemet) kommer att bli en liten skimmrande pärla.


Idag har jag tagit det lungt (det är ju ändå helg), målat runt fönstren samt dörrkarmen.... I eftermiddag skall jag till Väjern och hämta bilen hos Chivas ägare.... Han och Han som fixar bilar har fått Skruttan genom besiktningen.... Dessutom skiner solen idag.



Chivas en tidig morgon...

Inga kommentarer: