tisdag 5 juli 2011

Skitdag

Midsommarafton gjorde jag och en kompis, hans syster och två barn en avstickare till Smögen. Där fick jag lära mig hur jag skulle göra med blåstång för att göra en ypperlig fisksås... Lägg tången i färskt vatten minst 12 timmar, torka, finhacka....


Jag körde tången i "hackaren"... Det blev jättebra... Någon sås har jag inte gjort än, det är för varmt för gräddsås. Men det luktar verkligen hav om krosset...


Sovit nästan hela fm, feber, ont i halsen och allmänt risig... Vaknade till i soffan lagomt till lunch som jag i vanlig ordning intog framför tv:n i soffan. Som jag längtar efter mitt köksbord. Sen tog jag mig i kragen och målade klart elementet och väggen.... Om det ser bra ut kan jag ta bort all plast ikväll. Oxå något att se fram emot.

=D



Inga kommentarer: