måndag 11 juli 2011

Katter gör mig trött

Det måste vara härligt att vara katt, bara ta sig friheter hur som helst.. Att äga världen. =D Mattes rabbatt är en härlig viloplats.... Min katt Kajsa tog sig friheter i natt genom att inte komma hem.. 03.20 gav jag upp och släckte läslampan... Hade ställt ut hennes rottingkorg ifall... Orolig i hjärtat somnade jag för att som vanligt vakna 06.00... Steg upp 06.38... Jag är trött..

I lördags var jag för att hämta Skruttan hos Chivas husse... Eftersom det var lördag föreslog jag att vi skulle grilla... Tog med mig kött och en sallad... Det var härligt väder för grillning.




Jag vet, man ska spara bilden på datorn vända den och sätta in den igen... Men jag orkar inte, är för trött.... Chivas husses syster, hon som bor vägg i vägg och har två katter (en av dem låg i rabbatten) hade gjort två sallader och hemmagjord glass... Vi åt och njöt, satt länge och pratade... Runt 20.30 började det småregna, vi hade sett regnet över havet för en stund sen... Bäst att fara hem tänkte jag, dels för att jag hatar att köra i regn och mörker, dels för att veden behövde täckas över.... När jag kom till Munkedal såg jag på vägen att här hade det regnat länge och mycket... Suck... Veden kommer aldrig att torka...


Tror jag skall lägga mig och läsa en stund med förhoppning om att slumra till... Sen ska jag göra klart ritningarna för bygglovet (skorsten och altan).


Kajsa ligger på yllefilten i min säng, sover sött... Matte är trött




Inga kommentarer: