söndag 4 april 2010

Ännu en helt underbar dag...

Äntligen, äntligen kan jag gå Strandpromenaden utan att riskera att halka på förädiska isfläckar, ja, några stackars halkstråk finns allt i skuggorna... Men jag kan gå och titta rakt fram, behöver inte gå med blicken stadigt ner i backen... Gick till Gustavsberg i går för första gången det här året... Idag samma sak... Helt ljuvligt....


Visst är de underbara mina tulpaner... Helt fantastiskt ljuvliga, man blir glad av dem. Igår var kollegan J hos oss och åt middag. Jag invigde min grillpanna i gjutjärn från Skulltuna... Den fungerade bra och köttet var mört och gott... Till hade jag svampsås (kantareller och champinjoner) vitlökspotatis med färsk timjan och dragon.... Sen tänkte jag på att göra lite vitlökssmör med persilja... Så när sonen ringde och frågade om jag behövde något från affären så sa jag, - lite mera potatis och färsk persilja... Mums....
När jag kom hem från promenaden så stod kassen på bordet... I den fanns det potatis och färsk timjan???? När han senare kom hem så sa han. - Det fanns ingen dragon så jag tog timjan... Bra för det var persilja du skulle köpa... Men saker och ting ordnar sig alltid, jag hade frusen persilja i frysen det fick duga... Det blev en mycket trevlig kväll med gott rött vin och det 10-åriga Portvinet från Porto till morotskakan... Vi satt länge i soffan sen och pratade om allt och inget... En mycket, mycket trevlig kväll.... Tänk nu har jag en hel veckas ledighet kvar.... Känns overkligt.... Borde kanske göra något, åka någonstans....

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Otroligt vacker bukett. Sinnlig, så nånting!

Leina sa...

Elisabet: Ja visst är den....