söndag 18 april 2010

Som vanligt

Det är så enkelt att gå samma väg varje gång... Strandpromenaden... Jag behöver inte fundera hur jag skall gå utan traskar bara på... I dag hade jag sällskap med en av mina favoritmän... Arto Passilinna och " Livet är kort Rytkönen lång"... Som jag njuter av dessa böcker som Herr Passilinna skrivit...

Titta... Ett hav av vitsippor, såg flera som plockade små buketter för att ta hem.

I dag blåste det rejält, jag hade klätt mig ordentligt och det var bitvis kämpigt att gå. Man fick ta i rejält så dagens promenad var verkligen en rejäl dos motion. Härligt, kände mig stark där jag strävade mot vinden. Det märkliga var att jag tyckte att jag hade motvind både dit och hem????

Slank in på ICA för att köpa lite mera vattenmelon till dagens middag. På hemvägen upptäckte jag at Cirkus Maximum hade slagit upp sitt tält på fältet mitt emot ICA... Tänkte på hur vi alltid gick på cirkus när ungarna var små... Alltid... Ler....

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Härliga bilder! Inte en endaste vitsippa har jag sett här i stan ..., men vi ligger efter er .. ni där uppe lär ju ha Golfströmmen som ger er tidigare vår.

Leina sa...

Elisabet: Jag trodde ni var långt före oss... Men vi har ingen värme... Hade ordentligt med kläder när jag var ute och gick.

Unknown sa...

Ja Sverige är avlångt minsann. Här blåser det också och solen skiner stundtals under min härliga skidtur på skare. Nu är det VÅR!

Leina sa...

Kerstin: Jo du jag har sett bilder från Kristineberg... Tänk jag är inte avundsjuk, jag är så lycklig att snön har försvunnit här nere... =)