lördag 24 april 2010

Fortfarande kallt ute...

Gick som vanligt till Gustafsberg, det är något speciellt med att gå dit. Själen får ro, jag behöver inte tänka så mycket... Eller rättare sagt jag kan tänka en massa eftersom jag som en gammal märr hittar vägen av mig själv... I öronen Arto Paasilinna och Fabrikör Liljeroos luftskepp...
Vid kajen hittade jag tiderna för skärgårdsbåtarna, den ska jag åka i sommar... Sen skall jag nog åka till Smögen också.. Bara för att jag kan... =D


Det är den här båten man åker med... Härligt att sitta ute och låta vinden ruffsa om håret till oigenkänlighet...

När jag gick som bäst och filosoferade ringde kollengan J, vi pratade länge om allt... Sen tyckte jag att hon kunde komma och äta middag i kväll... Sonen hade beställt något italienskt... Så jag letade fram Sopranos kokbok... Sen hade vi den lilla detaljen, läsa receptet först.. Hej å hå... Man skulle koka korvar och revbensspjäll i 2 timmar i tomatsåsen... Men det tänkte jag inte alls göra så jag gjorde som jag brukade improviserade hejvillt... För att få "köttsmak" på tomatsåsen hivade jag i en massa kalvfond i stället.. Allt funkar... Gjorde miniköttbullar, riktigt små, mindre än vindruvor... Ricotta, mozzarella och parmesanost i drivor... Gott, gott, gott... Till det gjorde jag lite germolata (hackad vitlök, storbladig persilja och finriven citronskal) hur gott som helst... Vi pratade mera, om livet planer frammåt... Sånt som är viktigt... Att leva i nuet till exempel... Det är viktigt...



2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Låter som en härlig kväll, minst sagt.
Vilken matmamma du är , Leina!

Leina sa...

Ja... Mat kan jag laga... Jo det var en verklgt härlig och rofylld kväll... Precis vad vi behövde båda två...