tisdag 20 april 2010

Så är ordningen återställd

Dottern har kommit tillrätta efter sin månadslånga utflykt till kungliga hufvudstaden. Jag hade ett möte inne i stan i måndags, det var nära vår lägenhet så jag parkerade "Skruttan" på hennes egen parkering... När jag skulle fara tillbaka till skolan kände jag att jag var tvungen att besöka hemlighuset först, så jag tog de tre våningarnas trappsteg i ett huj... När jag kom in i lägenheten möttes jag av dottern som började skutta hejvillt i hallen så studsade hon vidare in i köket med ett -kom!

Där på bordet stod en vas med de ljuvligaste tulpanerna som det visade sig hon hade inhandlat i Stockholm och två paket... En rosa glasfågel (hade fått en vit tidigare av sonen) inhandlad på Bohusläns museum... Så fina, så fina... Och... Holändska honungskex som jag bara älskar...

Det blev ett litet fint avbrott så där mitt på dagen... Sen var jag tvungen att rusa tillbaka till jobbet... Efter middagen provade vi var sitt kex... Inte äckligt...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå jag vill se bild av arm med armband på!!!!!Mona

Leina sa...

Japp... Ha ha ha... Jag lovar, men jag använder det inte till vardags... Då blir det ju schletet.... =)

Elisabet. sa...

Undebart vackra tulpaner!!! Skulle platsa bra på bordet i en film typ "Stolthet och fördom".

Leina sa...

Elisabet: Ja visst är de helt underbara...