fredag 16 april 2010

Ja må jag leva

I går ställde sig en klass och sjöng "ja må hon leva" när de stod upp och skulle avsluta lektionen... Oj så generad jag blev... Jag frågade om de visste när jag fyllde år... -I morgon, men då har vi inte dig...

Idag samma sak, hela dagen har elever skrikit -GRATTIS när jag gått omkring i korridorerna på skolan. En klass började sjunga i slutet av lektionen precis som i går. Under min sista lektion stormade två elever in mitt i lektionen med en sjua och började sjunga... Efter en stund utbrast killen som går i nian... -Men varför sjunger ni inte? Sjung med nu!!! Sedan tog de i med hjärtans lust och sjöng "ja må hon leva" ... Sjuorna hängde snällt med... Ja ett lärarhjärta kan smälta för mindre, tårarna var inte långt borta...

Bilen blev fixad idag, så nu kan jag byta däck om jag vill... =) Som jag har väntat på det... Behövs en driftig kvinna för att fixa det som behövs fixas...

Sonen och jag tänkte grilla idag, sen kom jag på att vi kunde gå till Butlers... Det blev en dinkel pizza... Vi var för trötta... Så himla skönt att bara ta det lugnt...

Hon som bor i bushen hade skickat ett paket med tre fantastiska födelsedagskort som hennes barn hade gjort... Av henne fick jag ett fantastiskt svart skinnarmband man skall vira runt handleden... 25% av intäkterna går till
"mänskliga rättigheter" vilket värmde ännu mera... Sonen hade köpt body butter med citrondoft från Body shop samt en dushtvål med jordgubbsdoft... Helt underbara, jag går omkring och luktar citron just nu....

Nu ska jag som faktiskt fyller jämnt, med ålderns rätt räta ut mig i soffan och vila...

2 kommentarer:

anna of sweden sa...

Grattishälsningar från Amerikat!

Leina sa...

Anna: En får tacka så mycket... =)