torsdag 15 april 2010

Antikrundan

( Hon som är i Stockholm och kommer hem på söndag...)


För (i morgon) exakt 8 år sedan var jag i Lycksele med ett gäng härliga ungar på en "uppfinnarmässa"... Det var när jag jobbade som projektledare inom PRIO 1 i Malå... Det var en helt fantastisk dag... Eleverna hade med sig sina uppfinningar det var montrar i hela gymnastikhallen från alla kommuner i Västerbotten... När jag står där börjar en av killarna går runt mig i snabb takt...


-Vet du vad jag gör nu? Frågade han och tittade på mig och log med hela ansiktet....


Jag blev genast misstänksam men kunde naturligtvis inte gissa vad ungen hade för sig...


-Jag går Antikrundan!!! Sen skrattade han hejdlöst... Det gjorde jag med...


Varje gång jag ser Antikrundan tänker jag med mycket varmt hjärta på den unge gossen från Rentjärn...


Har haft kollegan J på middag, kul att sitta och slöprata om allt möjligt. Kycklingsallad fick det bli... Imorgon har de lovat sol... Äntligen helg... =D

1 kommentar:

Anonym sa...

Ville bara skriva ett litet kommentar och onska dig all gott. Keep up the good work!