söndag 6 november 2011

 Före

Efter

Det är faktiskt stor skillnad, mycket mera jobb än man kan tro. Värst är nog att putsa, speciellt då putsmaskinen la av. Den fungerar bara om man håller sladden i ett visst läge... =D  Nu har jag monterat alla lådfronter också, är såååå nöjd med mig själv. I helgen har jag gjort massor, målat de öppna hyllplanen i köket, målat nästan hela nergången till källaren, röjt i källaren där pannan skall flyttas till, rumstrerat om i snickeriet så att jag ska kunna rymma mer saker från andra rummet (det som jag ska börja måla).

Bar upp den handknutna yllemattan, den som väger ett ton (känns det som) dammsugade den länge, länge. Tog en liten nagelsax och klippte till där små tussar stack upp, misstänker starkt Kajsa och klovässande... =( Mitt i allt målande kom jag på att HJÄÄÄÄLP!!! Det är ju jag som har fikat i morgon... Så nu har jag bakat två focaccia och håller på med päronbeskvier (eller mutagenkakor som vi kallar det)...  Har handlat lite gotta till, brieost, björnbärsmarmelad, rökt skinka, pepparsalami osv.... Gott... Jag brukar aldrig äta middag på måndagar, det behövs liksom inte...



Många vinklar och vrår är det i trapphuset.... Ett varv klart, nästan klart jag har inte målat längst upp, dit jag inte når. Få se om jag kan få in en liten stege.... Ikväll ska det bli skönt att krypa upp i soffan med en tekopp, fötterna vilandes mot den tjocka, mjuka blå mattan.... Det är jag värd...

Inga kommentarer: