fredag 25 november 2011

Fredag som vanligt...

Pizzan innan den åkte in i ugnen.....

Mozzarella, Westfalisk skinka, kalamatesoliver, vårlök (nytt på den annars så traditionella pizzan), soltorkade tomater och kronärtskockshjärtan... Allt på en botten med dinkelmjöl, så gott... När den väl kom ut ur en väldigt het ugn stänkte jag olja smaksatt med vit tryffel och strödde lite ruccola över alltihopa...

Mätt nöjd sitter jag i soffan med en sovande katt vid min sida. Borden som jag burit och släpat är nu på plats, hörnklaff bordet från källaren är nu på övervåningen och det svarvade vackra avlånga bordet från övervåningen är nu i vardagsrummet.. Magen är mätt och nöjd... Nio ljus lyser upp i vardagsrummet, på tv:n sjunger Moa Sinead O`Connors, Nothing compares2 you...

Nöjd med min lite avslappnade kväll... Imorgon ska jag jobba...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Här är det också jobb i morgon - och på söndag - men det är ju som vanligt varannan helg, så det spelar ingen större roll. I gengäld är jag ledig på tisdag och börjar två på onsdag. Sånt GILLAR jag!

Pizza är inte min favorit .. men ost i alla former är ...,-)

Leina sa...

Elisabet: Det är faktiskt en nackdel med mitt jobb... Vi är i stort sett aldrig ledig så där mitt i veckan.. Däremot varje helg.. OJ!!!! Nu BLÅSER det här... Signalen försvann för tv:n och det knakar betänkligt i huset... Bäst att släppa in katten...