torsdag 24 november 2011

Kliar det i din fingrar?

Fick ett sms av sonen.... Förstod ingenting... Sen kom jag på...

I morse medan jag väntade på bussen gläntade jag på flyttkartongen med julsaker som jag burit upp kvällen innan... Bland det första jag hittade var tomten som hänger på ett snöre, den som brukar hänga i matsalslampan... Lite käckt över matsalsbordet... I huset på kullen finns det inget uttag för att ha någon taklampa i matsalen... Vet inte hur Eirik och elektrikern tänkt där... Så jag knöt upp honom i vardagsrumslampan... Såg med en gång att han trivdes, tomtenissen som legat nerpackad i två år... Han log, till och med när han blev påsprungen av sonen tidigt torsdag morgon.... Sonen däremot blev lite lätt förvånad då han fick en tomtenisse i ansiktet... Ta på dig glasögonen....

Inga kommentarer: