lördag 26 november 2011

Lördag morgon efter en sömnlös natt

 Fortfarande så är inte blixt någon favorit, men just den här morgonen hade jag inget val. I soffan på arméns yllefilt tronar husets madame... Med tassar och svansen runt "snutte" Kajsas gooosedjur (en grå säl) som hon haft sedan hon var kattunge. Hon är trött antagligen har stormen hållit henne vaken med.
Om en timme så kan jag åka iväg till bageriet för att köpa surdegsbröd. Inatt då det blåste som värst undrade jag för mig själv om jag helt enkelt skulle strunta i att åka iväg till bageriet. Kunde inte för mitt liv komma på hur jag skulle kunna hålla uppe garagedörrarna länge nog för att backa ut bilen... Men just nu en timme innan jag skall åka så är det stilla och lungt utanför huset på kullen.  Kajsa hon tvättar snutte omsorgsfullt.

Inga kommentarer: