måndag 21 november 2011

Kryper i kroppen

 För ett år sedan, var mitt liv sinnesjukt stressigt. Jobbade som vanligt med allt som det innebär, åkte så ofta jag kunde till huset och renoverade... Packade ner mina tillhörigheter i kartonger som jag packade in i bilen och tog med mig varje gång jag åkte... Packade, bar tre trappor ner in i bilen bära in i huset, ner i källaren upp och måla.... Än i dag kan jag se i ultrarapid hur min älskade julstjärna gled ner från bilens bagage och efter gled en en banankartong sakta ner och landade på stjärnan... Inget kunde jag göra... INGET... Vågade nästan inte titta i förpackningen... Klart den gick sönder... =( Stjärnan som mamma o pappa köpte 1962 året jag föddes för 15.75 :- på konsum i Laisvall.... Idag har jag omsorgsfullt limmat och tejpat... Kan bara hoppas...

Varje jul brukade mamsen baka de mest fantastiska pepparkakshus med barnen... Första julen i Uddevalla bestämde mina barn sig för att göra det själv... Ni ser resultatet... Tallriken längst fram, vad det är??? Ground zero... Instellationen är en simultan succetion... Många händelser i ett... Det röda på byggnaden är brandmän, det svarta är människor som hoppar... Lite morbida är de allt mina små...

Här får ni... Världens bästa recept... =D

Inga kommentarer: