söndag 13 november 2011

Har hittat flytet...

 Igår röjde jag ut det sista lilla som är i ett av källarrummen med hjälp av sonen. Skurade tak och väggar med salmiak och Cilitbang... Gissa om det var skitigt??? DET VAR SKITIGT!!!! I morse kl. 09.00 nästan exakt gick jag ner och började måla. Det är lågt i tak så jag behöver ingen stege, men axlar och armar tog stryk ändå. Planken i taket var ohyvlade, så det var jättesvårt både att tvätta och måla dem. Väggarna i källaren var ojämna och gropiga. 3 l färg tog slut i ett nafs (ja målade i 3 ½ timme så ett nafs är väl att ta i) så nu måste jag köpa mer färg.
 Det blir skillnad, fast i det här rummet skall pannan stå.. Den gamla pannan tycker Eirik, den gamla som inte har så bra effekt, ingen ackumulatortank så jag har bara varmvatten när jag eldar.... Så väggarna är nog inte vita så länge... Men snart är det gjort... Har bara två rum och hall kvar... =(
Vitt, vitt, vitt... Mina muskler värker....

2 kommentarer:

UllaMona sa...

Tredje ggn gillt nu har jag försökt kommentera flera ggr hos dig men det går inte.

Kul att följa din renovering...men varför behöver du en panna när du har luftvärmepump? varmvatten kan väl ordnas med en varmvattenberedare som går på el...nyfiken;-)

Leina sa...

Lång historia... Värmepumpen värmer inte uppe... Så jag har kallt när jag sover... Tur jag har duntäcke... I hyran ingår ved... Så varför skall jag betala dyr el när jag har ved gratis.... Lite så...