lördag 5 november 2011

Tillbaka till hösten 2003

-Ska Leina vara målvakt vägrar vi spela.... Sagt av en kille i gymnasiet till en lärare som också spelade i lärarlaget.

Året innan hade jag släppt in tre mål under hela turneringen ( 6 matcher). Det här året, förövrigt sista gången jag spelade (tror jag) släppte jag in ett mål under hela turneringen det var under finalmatchen som vi för övrigt vann.... =D =D =D... Nu var det nog inte så att det var jag som var fenomenalt bra. Sanningen är att vi hade fantastiska utespelare.

Igår hade jag en vilodag, tandläkaren (1525 kr) =(   Sen tömde jag bankfacket där jag bevarat smycken jag är rädd om, men som inte är värda något. Suck!!! . När jag bodde i skrubben, kommer ni ihåg det? 17 m (och så en liten 2:a över) kök, rum, hall och toalett... Har nästan glömt hur det var, men allt går. När jag bodde där ville jag inte ha mina smycken i rummet eftersom den låg i markplan. Sen Yerba, en latte, mörk och krämig. Chokladaffären som nu inte existerar vilket jag nog misstänkt. Senast jag var där stod jag och höll om hon som rådde om den. Hon grät och var helt och fullkomligt totalt nerkörd... Hoppas bara att hon mår bättre nu. Men Kajsas skafferi intill hade lite choklad, te och en fantastisk rosmarin olivolja som jag köpte. Chokladen och tepåsen ska mamsen och plastpappa ha. Hämtade de tre stövletterna som jag lämnat in för omklackning till sist Willys och handlade lite smått och gott... Väl hemma upptäckte jag en sur katt som satt på bron... Hon ville in, dörren var låst så jag förstod att sonen redan lämnat huset. Röjde upp i köket så nu är det riktigt fint, åtminstone där... Nu ska jag.... Vet inte måla kanske, röja i källaren, kanske... Vi får se...

Inga kommentarer: