torsdag 3 november 2011

Snabb uppföljning

 Idag har vi fått en matsal.... Med ett bord och fyra stolar... När sonen hade monterat bordet så skulle jag hämta de två stolarna som stod i källaren.... -Men de har jag stoppat längst in i hörnet i snickeriet... ???? DET hade han, tog mig en bra stund att få fram dem. -Hur tänkte du undrade jag... -Jag tänkte inte alls svarade sonen och log...  Efter att jag tagit fotot gick jag ner i källaren och grävde fram trattgramofonen, så nu står den på halvmånebordet. Snart ska vi äta middag vid bordet som stått i delar i källaren i 10 månader...

 Om jag backar några steg så ser ni att det är fullständigt kaos... Men jag är nöjd ändå, har tre ledig dagar... Känns som om jag kommer att hinna massor... Ja viss ja, skall till tandläkaren i morgon. Har bitit av en jättestor bit av en tand..  =( samt att lagningen har spruckit på en annan... DYRT, DYRT, DYRT... =(

 Tog halva dagen (kändes det som) att tömma garderoben i hallen (inte en vanlig utan en sådan som man går in i... Den är lååååång.... Hittade lampan nästan längst in... Sen skulle man in med allt igen, systematiskt så man hittar saker.... Sen ut med saker i den andra garderoben (den som är i mitt sovrum) för att hitta fyra par skor som jag saknar. Tre av dem måste klackas om och eftersom jag skall in till Uddevalla i morgon hade det passat bra att få med dem... Samma sak där, först ut med alla kläder som hänger på stången. Söka i alla påsar... Stor glädje jag hittade skorna, sen in med allt igen... Putsa alla prismor, hänga dit alla prismor (då åkte läsglasögonen fram). Sonen bytte kontakt till en jordad, hängde upp den och VOILA!!! Vi har ljus i  vardagsrummet... Snart middag och jag är trött, men nöjd... =D

2 kommentarer:

Maggan sa...

Läcker lampa har någon liknande som jag nu inte hittar bland alla lådor....

Leina sa...

Den som söker ska finna... Det tog ju ett tag för mig med... Men snart... Känns det som jag har hittat allt... Eller åtminstone vet i vilken låda som står var... =D Lycka till med lampsökandet.