söndag 11 februari 2007

Det här med äldre herrar

Han har det inte lätt It-B…. Förr fredagen satt de och diskuterade om den äldre herren som spelade innebandy…. Satt själv en liten bit ifrån så jag hade inte möjlighet och höra på alla elakheter som de yngre gardet med elak ironi hävde ur sig. Samma sak den här fredagen, han har det inte lätt It-B han kan ju inte rå för att han är en äldre herre…. Eller hur? Den här gången ringde hans telefon och som ni vet är det inte så lätt det här med teknik och äldre herrar…. Det brukar inte vara lätt alls, han lyckades fippla så att han stängde av telefonen innan han hann svara. Kommentarerna duggade tätt. –Du vet väll att det finns telefoner med stora knappar och extra stor display för de som ser dåligt, sa den unge herrn som nyss blivit pappa och satt och myste bredvid barnvagnen. Han som jag för övrigt hade som elev under min korta sejour i Lövånger för måååånga år sen.

Måste säga till min nackdel att även jag skrattade frustande åt lustigheterna. Inte blev det bättre när han skulle ringa upp den andra kollegans man som hade ringt för en stund sedan…. Armarna ville liksom inte räcka till när han skulle söka efter telefonnumret i adressboken. Ja, hualigen, det är inte lätt att bli äldre i dagens samhälle…. Hur gammal han är. Få sen nu…… Om jag inte har helt fel så tror jag att han är född samma år som moi… Om han är en äldre herre vad är jag då? En gammal tant….. ! Näää, nu är det inte roligt längre….

Kortet har jag tagit på Bohusläns museum, Karl XII:s dödsmask..... Eftersom jag inte har någon bild på IT-B fick det bli den här istället.... ;D

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Stackars it-mannen .., jag förstår honom precis!
Hälsa honom från en jättegammal tant!

Leina sa...

Åja!!!! Så jättegammal är du inte... Bara lite... ;)

Anonym sa...

vi är som vin...ju äldre desto bättre

Leina sa...

It-B: Gäller det oss gamla tanter oxå????

Visionary soul sa...

*skrattar*... ni är för roliga, ni...

Hälsningar från en inte riktigt lika gammal tant... än... ;-)

Leina sa...

vs: Vänta du bara snart är du här du med... =D