tisdag 13 februari 2007

När sömnen inte riktigt vill göra sitt jobb


Har inte sovit ordentligt på tre nätter nu... Inte bra, känner mig mer än lovligt seg. Oro och tankar som surrar runt, runt i mitt huvud ser effektivt till att jag inte kan sova. Gick en riktigt ordentlig långpromenad i raskt tempo när jag kom hem från jobbet idag. Upp till Thureborg, ner mot stan, hittade en del av Strandpromenaden som jag aldrig sett och hamnade tillslut på Regementet. Tillbaka mot centrum en extra sväng sen hem lagom för att få se de allra sista tjejerna åka storslalomen. Åt entalrik med fil och päron... Just nu är jag inte sugen på mat.... Orkar inte laga mat är bara dyngtrött. Sitter nyduschad på sängen under yllefilten och värmen gör mig "pömsig" 19.13 visar klockan inte riktigt dags att sova än....


I natt skall jag sova, det har jag redan bestämt mig för. Alternativet är att sätta sig riktigt långt bak imorgon när vi skall på Ingemar Gens föreläsning om genus..... Hmmm... Skulle funka, jag har ju läst boken så jag vet redan vad han skall prata om....


6 kommentarer:

Anonym sa...

har också svårt att sova.. somnade ~kl 2.30 inatt.. steb upp kl 6. Jobbigt

Leina sa...

Inte bra, nu har jag varit på en föreläsning till 16.10... Tröttast... Sen skall vi på Butlers ikväll och ha roligt... Tyvärr inte riktigt sugen.... Inte alls, vill helst bara bädda ner mig under yllefilten (favoriten) och svimma.... Men, men, det blir nog bra... Kram gumman, hoppas du får sova inatt...

Anonym sa...

Men då är vi tre jag somanr inte förän 3 varje kväll och ska upp 7

Leina sa...

Kan det vara för mycket tid framför datorn? Snart är mamsi hemma då blir det ingen datortid över för dig... =)

Visionary soul sa...

Hej, vill tacka för din fina kommentar... som värmde.

Vore roligt att höra vad du tyckte om föredraget? Han ska väl vara ganska bra, Ingemar Gens, han skriver bra i tidningen Leva i alla fall...

Hoppas ni få sova allihop. Och jag med... ;-) Inte kan man skylla på fullmånen heller, vad är det som stör, tro...?

Anonym sa...

*Ssee in i mina ööögon. Du känner dig myyycket ssssssööööömmmmnnnniiiig*