fredag 2 februari 2007

Inte i morgon

I morgon blir det ingen promenad..... Då skall jag bara ligga stilla i min säng och vila. På sin höjd eventuellt kanske men mest troligen inte skall jag handla mat. Just nu känns det inte som något jag prioriterar, mat alltså.

Min röst är skrovlig som om jag pimplat wiskey i en vecka eller två...... Suck om jag åtminstone hade gjort det. Telefonen har gått varm ikväll. Först mamsen och plastpappa som ville prata bort en stund.... Sen hon som skall bli mormor som ville att jag skulle vara hennes referens till ett jobb som hon sökt. Håller tummarna att du får det så du har råd att komma ner till mig i vår. He he...... Det blir bra, du får vila upp dig lite och parta...... Sen ringde partypinglan bara för att tala om dagens shoppingfynd. Den kvinnan har för er som är nya svart bälte i shopping. Men det sista samtalet blev kort, min röst var mer eller mindre obefintlig på slutet.

Vän av ordningen behöver inte vara orolig, att jag skall få det tråkigt alltså. Jag har med mig massor av jobb hem. Ni vet..... Lärare har 45 timmars arbetsvecka..... Så den här helgen är räddad, även om jag inte kommer att sticka ut näsan så har jag fullt upp.

Pratade med dottern idag, hon lät nästan lika skrovlig som undertecknad. Så dottern i Växjö är sjuk, sonen i Malå är sjuk och mamsi i Uddevalla är sjuk..... Inte illa tre fjärdedelar av familjen är sjuk runt om i Sverige.

Nu skall jag lägga mig i sängen och dra yllefilten upp till hakan och bara sova.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig! Kanske en virre inte är en sån dum idé. En och annan bassilusk skulle väl stryka med.

Leina sa...

matilda: jo en virre hade suttit bra.... Rivit bra.... Känner mig liiiite bättre, ute strålar solen från en klarblå himmel.....

Elisabet. sa...

Jag säger som milda ---- krya på dig, gumman!!

Leina sa...

elisabet: Tack, jag gör så gott jag kan...