lördag 24 februari 2007

Ute är det grått och snöar








Det finns två lägen, klarblå himmel och svinkallt eller mildväder och snö..... Jag har fått se massor av klarblå himmel i veckan. Det har varit hektiskt och roligt, skulle behöva en vecka för att vila upp mig när jag kommer hem.
Saker jag har gjort..... Hälsat på hon som bor i bushen och sovit över där, åkt skolbuss tillbaka. Varit hos min X och sagt upp mig, hälsat på mina gamla elever (i omgångar), gått ut med kollegor och ätit gott, pratat, skrattat. Inte bra, en viss form av saknad infinner sig. Tur att jag har nya kollegor som jag faktiskt längtar efter..... Mamsi och plastpappa har varit här, de trotsade kylan och körde över granklädda berg de 8 milen hit. Jag har tvättat, och packat, målat och nu skall jag baka bullar till sonen ja han som jag är gift med kommer med största sannolikhet att hjälpa till så att de tar slut.
Vad har jag inte gjort: Jag har inte varit ute och gått...... Det är som inte kul att motionera när det är -25 grader och det känns som tusen nålar i lungorna för varje andetag....

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men var är bild nr 2 tagen ifrån?
Var stod du när du tog den?
Jag blir bara inte klok på den saken.

Elisabet. sa...

Jo, nu ser jag .. det är ju hitom Burwalls .. på Uddvägen.

Leina sa...

prexis!

Visionary soul sa...

Det låter som en bra vecka... på det hela taget. Förstår att det är mycket som förändras... fortfarande. Det tar tid innan man har vant sig helt vid nya omständigheter.

Är du tillbaks i vardagen och arbetet nu? Skriv en rad och berätta hur det går med allt... om du känner för det. Jag hoppas att det går bra.

Leina sa...

vs: jag skriver, somnade ifrån det igår =)