onsdag 28 februari 2007

Saker man inte skall göra


LYSSNA PÅ SINA TONÅRSBARN!!!!!!


-Men mamma det går lika bra att åk på sittplats som i liggvagn...


Det går det inte...... Jag är fortfarande ursinnigt trött och har rubbad sömnrytm, igår slocknade jag framför tv:n kl. 18.00 vaknade vid 21.00 raglade upp för att tvätta av mig och borsta tänderna.... Sen kröp jag under täcket och somnade om.... Vad händer då? Jo man vaknar vid midnatt och är hur pigg som helst. Så det var bara till att se på tv och läsa i böcker... Just nu är jag kräkfärdigt trött. Hur jag skall klara mig till helgen är en gåta.

10 kommentarer:

Mette sa...

Nu har jag hittat hit! Fast jag har alla möjliga fel på både min dator och på mitt Internet. Att få upp denna rutan att skriva i tar tre minuer precis... grrr.

Den färgen som är på blommorna här längre ner - det är min favoritfärg just nu! Lite rosa åt det lila hållet. Kall färg, så vacker.

Anonym sa...

Tack för påminnelsen om tåg. Nu ska jag bara försöka övertyga min karl om att det INTE är en bra idé att bara boka sittplatser om vi ska åka tåg genom Kanada. Det tar tre dar, och han tror benhårt att sittplats räcker. Tok.

Elisabet. sa...

Helsinborgaren tyckte att vi skulle "ta en bussresa till Barcelona".
Eller till Prag.

Njet, sa jag.

Jag minns med fasa en teaterresa till Sthlm på 80-talet .., från Malå .., trångt och eländigt och man var död när man kom fram och kunde knappt räta på ryggen.

Och då var man ändå ung.

Leina sa...

mette: bra att du lyckades krångla dig hit. Jag har bekymmer med min Internetuppkoppling. Ibland kommer jag in ibland inte.... Syrenlila... Jo den är vacker.

matilda: Herre Gud.... ! Nej, inte åka genom Kanada i dagarna tre sittandes. Ni kommer att avlida, jag lovar.

elisabet: Jag skulle aldrig ta en bussresa någonstans överhuvudtaget. Jo jag har oxå åkt på teaterresa med buss från Malå. Ännu värre tur o retur Malå-Sundsvall. + IKEA de sekunder vi inte satt på bussen. HUA!!!!

Elisabet. sa...

leina: jag har en fråga till dig på in sida!

Anonym sa...

Men du lyssan ju på fel tonårsbarn

Anonym sa...

Kära!!!
Jag kan inte säga vad hjälpt jag blev av dina ord - tack kära du!!! Och så måste jag naturligtvis säga att jag så väl förstår dig i det du säger! Hoppas allt går dig väl i detta avseende!! Låt mig gärna veta hur det går?

varm kram frånshamanen

Leina sa...

bill: hmmmm... Tror inte att det spelar någon roll vilken av mina tonårsbarn jag åsyftar.... =D

shamanen: =) När jag vet något hör jag av mig....

Visionary soul sa...

Dotterns far har alltid bokat sittplatser åt dem på tåget som tar hela natten... med förhoppningen att det ska finnas liggplatser att boka när han och dottern väl är på tåget... och av det har dottern lärt sig att DET är ingen bra taktik... ;-)

Leina sa...

vs: "skrattar" Ja, vissa saker får man lära sig den hårda vägen.... Hua, måste nog börja beställa biljetterna upp till påsk snart. Som om jag har råd.. =)