söndag 11 februari 2007

Dick Bengtsson


- Titt precis som i Lappland... Sa kvinnan hänfört till mig.... Jag visste inte riktigt om jag skulle våga svara och med omedelbar verkan avslöja min härkomst... Tillslut var jag ändå tvungen att säga.. -Hmmmm, nej! Himlen är för ljus den borde vara klarblå... Hon tittade lite surt på mig och svarade.. -Ja men tänk om det är dimma! Yeah right! precis, då ser man flera mil av snötyngd fjällskog. Jag svarade henne aldrig, varför skulle jag göra det...
Mamma rapporterade att de hade haft -46 grader natten mot torsdag.....
En av anledningarna till att jag flyttat, det och myggen.

2 kommentarer:

Visionary soul sa...

*skrattar*... Du får inte vara så "himla skitnaturlig", som min kompis sa till sin pojkvän som inte förmådde göra sig till... ;-) Du får låta stadsborna ha sin illusion om hur det ser ut i vildmarken... och det gjorde du ju, så det var fint av dig! Roligt att du berättade för oss vad du tänkte, dessutom! ;-)

Leina sa...

vs: Skitnaturlig... =D Det var ett nytt ord.... Jag är nog tyvärr det när jag tänker efter.... Hmmmmm.