lördag 17 november 2007

En vanlig dag på jobbet


Gissa om jag har ett bra jobb… Varje fredag har jag eget arbete med en nia, och på slutet av det 90 min långa passet skall vi gå ut och gå en promenad… Det brukar vara veckans höjdpunkt, fast det var det nog i fredags också… De började med att åka stjärtlapp och på skorna nerför backen nere vid lågstadiet. Undra just vad de små liven i klassrummet tänkte när ett gäng relativt stora killar lekte i deras backe. Sen fick jag med dem ner mot ÖB… Där började snökastningen som jag fick stopp på. Man har väll pondus…


I 2 min i alla fall.. När vi kom in i villaområdet och gänget var utspritt fick jag skrika att de bara fick kasta på de som ville vara med och att de under inga omständigheter fick kasta in på tomterna eftersom det kunde finnas djur eller små barn där. Men naturligtvis var det en elev som fick en snöboll i ryggen utan att vara med i ”kriget” Eleven är minst 190 cm över havet och den som kastade 165 cm… Jag var snabb på att skvallra… Naturligtvis fick jag agera skydd, mitt i allt var jag indragen i ett snöbollskrig, duckade så gott jag kunde och lyckades undvika att bli träffad. När jag tittade upp såg jag ett pensionärspar stå där mitt på gångstigen med en förundrad min. Ställde mig upp lyfte bägge händerna i luften vrålade så högt jag bara kunde STOOOOOOOOOOP!!! Akta de civila!!!! Alla stod blickstilla, pensionärerna började sakta gå vidare… Det gjorde vi med…. Rödblommiga och med stirriga ögon. En annan elev skrattade och sa –Civila, det låter som om vi är i krig… Det var vi ju…

Fick höra senare i lärarrummet av en kollega att jag tydligen hade tillåtit snöbollskastning? Hrmmmm… Öhhhh! =D

Fast inte på skolområdet….

4 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

You go, girl...som Kishi i idoljuryn hade uttryckt sig!


DMH/Samuel

Det Mörka Hotet sa...

Kishti skulle det ha stått!

Anonym sa...

Ja, snöbollskastning är ju ett förfärligt brott.

Leina sa...

dmh: =D Prexis... Vi hade kul i alla fall....
matilda: Ja, jag vet... Fast på skolområdet är det fredad mark... Där är jag rabiat... Annars skulle ingen våga sig ut... Det är skillnad i storlek på killar i nian o flickor i sjuan... =)