torsdag 8 november 2007

Saker att längta tillbaka till

De största och rödaste granatäpplen jag någonsin skådat, som jag ångrade att jag inte köpte....

Leina är lite trött ikväll. Jobbig men givande dag på jobbet, var på den andra skolan där jag bara har fem elever. De fick arbeta med bokomslag och sen föreställa sig att boken blivit en film och göra en filmaffisch till. De jobbade på jättebra helt fantastiskt bra. Men jag är ändå helt utslut på när jag går därifrån. Ikväll har jag inte gjort mycket. Nästan ingenting alls. Nu ska jag titta på tv en stund, låta hjärnan koppla av. Inte tänka på något.
Imorgon är det fredag, känns bra.

2 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Tro det eller ej, men den enda matallergi jag har är mot just granatäpplen!!!


DMH/Samuel

Leina sa...

dmh: Stackars, stackars dig... Det som är så gott... Den enda "mat" allergin som jag har är mot winegums... Vet inte hur det stavas. Tror det är något färgämne... Kan bero på att jag när jag tågluffade köpte ett kilo på båten mellan Calais-Dover. Smällde i mig halva påsen, sen började det klia ngt infernaliskt i munnen. Nu räcker det med en godis av modell gummiaktigt godis så börjar det klia. Till en dels stora lycka eftersom jag glatt köper och tror att jag kan äta...