torsdag 29 november 2007

I hemmets lugna vrå...


Kycklingsallad med Cecardressing, bakade lussebullar, gjorde två sorters tryffel, Amarula och whiskey. Senare ska vi göra med chilli och en med mintsmak.... Har hängt upp två tavlor och en vägglampa.... Sonen har hjälpt till, med middagen, baket och upphägningen... Dottern hon sitter o gör läxa... En stol (liten) med ben som ser ut som kvinnoben, en gammal Barbie ligger bredvid som modell....
Rykten sprider sig fort, har redan lovat "B" en bulle som jag tar med till jobbet imorgon. Nu gäller det bara att komma ihåg det...
Sakta börjar vårt hem bli vårt hem......

4 kommentarer:

Villa Nian sa...

Fullt upp förstår jag. Det låter gott och ser gott ut!

Leina sa...

tina: Ja, det är fullt upp men absolut inte stressigt.... Gott, japp! Jag tjuvsmakade... MUMS!

Visionary soul sa...

Åh vad det låter lugnt, mysigt... som om det doftar gott, och allt bara är tryggt och fint... får jag komma och sitta på din köksstol medan du pysslar? ;-) Skulle behöver lite lugn och trygghet nu...

Leina sa...

vs: Du kan alltid komma och sitta på min köksstol. Jag ska värma lite te åt dig till saffransbullarna.... Om du väntar en stund kan du få tryffel oxå... Kram....