söndag 4 november 2007

Staden som någon idiot har satt på ett berg


















”T” konstaterade bara att det måste ha varit någon sinneslö jävla människa som kommit på att man skulle bygga en stad just här. Ja, ja det är svårt att anfalla men man riskerar att dö varje gång man stiger utanför dörren…

Det var verkligen en fantastisk stad som vilade på klippor omgärdade av branta stup överallt. Det bör nämnas att ”T” var fantastiskt duktig, han bet ihop och jobbade igenom. Flera gånger vågade han försiktigt gå fram till murarna och gjutjärns gallren som skyddade från djupet där nere. Han svor i o för sig ve o fasa hela tiden samt muttrade ohörbara ramsor.

Just de här bilderna handlar om utsikten…. Nästa inlägg handlar om Ferdinand och staden…

4 kommentarer:

Visionary soul sa...

*skrattar*... Kul rubrik... :-)

Otroligt så vackert, jag tror att den där idioten kanske inte var så dum i huvudet ändå, när det kom till kritan! :-)

Jag undrar lite hur det har gått med den bort-tappade... hoppas att du fått något livstecken...

Leina sa...

vs: Vi var rörande överens allihopa att resan upp till Ronda var så värt... Ja förutom "T" som fortfarande muttrar över hur man bara kan komma på tanken....

=D

Det Mörka Hotet sa...

Trots/på grund av att jag bott flera år i det ytterst bergiga Kashmir så kan jag inte annat än hänföras av dina magnifika bilder!

Och min yngsta dotter kan inte förstå att någon ens vågar bo i de där husen...


DMH/Samuel

Leina sa...

dmh: Jag hade föreställt mig Kashmir som mycket mera dramatiskt. Men måste hålla med om att Ronda var dramatiskt och våldsamt spännande.