söndag 25 november 2007

Förlåt alla mina kära kollegor.... He he he he he he he he he he he he he...

Eftersom man numera inte får inmundiga alkohol i skolans lokaler så hade vi hyrt folkdansgillets stuga.... Den dög...... Som sagt var, temat var 80-tal... Vi drack hotshots, åt flygande Jacob, päron i ugn med after eight på och glass till…. Lekte lekar (vilket fröken fröken inte gillar) dansade till 80-tals musik och ja blev unga på nytt…. Bilderna får tala för sig själv....


Vi konstaterade ganska snabbt att det var starka färger som gällde…. Och thights, korta tubkjolar, stora t-shirts, korta kavajer…. Vad hade jag då förutom som ni redan sett en Lilli o Sussi topp…. Knallrosa afrikansk kjol…. Ingen sa vilket land det gällde, inte vilket århundrade heller för den delen eller vilken galax….
Helt rätt, HELT RÄTT!!!!!!


Mmmmmmmmm, få se... DEN DÄR MARY!!!! Var kommentaren hon fick av alla....


Det värsta är att någon har någon gång köpt den vita klänningen för att faktiskt använda den på fullaste allvar.... Den var kvällens mesta 80-tal....


Den djärve.... Med kvällens bästa 80-tals kavaj... Han själv, bar sparkdräkt på 80-talet....




Sen har vi de hårda grabbarna.... Fast jag tycker mest att de var söta... Sånt gillar män att höra. Framför allt gillar jag de smala, smala slipsarna… De kan man ha till mycket annat roligt med än bara bära runt halsen…. Eller hur… ;oD

Japp! Vad finns det inte att gilla i den här bilden.... Mums....



Pudelrockarna var oxå representerade denna kväll....


Kommentar överflödig


Alla fick var sitt godishalsband, vilket var ett smart drag...



Sen hade vi charader... Filmer och tv-serier... Det här är naturligtvis?
Japp! Top gun!


Mannen i de trasiga byxorna.... Det är ett av mina otaliga månsterbarn (jo det ska stavas så) För många, många år sen i en annan galax, närmare bestämt Västerbotten hade jag honom som elev. Nu arbetar vi i samma arbetslag, så lustigt kan livet vara.
Det var ett axplock av lite oskyldiga bilder som kunde visas på nätet.... Om vi hade kul?
=D PARTY ON!!!!! =D


4 kommentarer:

Visionary soul sa...

Åh, vad läckert, och gräsligt, och skitkul! :-) Det både syns och hörs att det var en rolig fest! :-)

Leina sa...

Gräsligt??? MEN jag tycker att vi var jättevackra... Eller vänta nu, är det talesättet "supa sig snygg och klok" som slagit till här??? Ha ha ha ha ha....

Visionary soul sa...

*ler*... Jepps, "spriten gör mig vacker"... ;-) Klok tror jag aldrig att någon påstått att man blir, av sprit... ;-)

Leina sa...

vs: Ha ha ha ha... Nej men man tycker det... Dags igen att slå runt m kollegorna... Tisdag nästa vecka... HUA!!!