tisdag 6 november 2007

Idag skall det handla om saker vi åt eller inte

Vi börjar med det vi inte åt. Måste erkänna att vissa saker var vi ytterst tveksamma till att beställa på det här stället. Så istället tog vi det säkra före det osäkra och delade helt sonika på en Pizza.... Tur var det den var indränkt i ost så vi blev garanterat mätta.... Det andra, ja vi frågade inte ens.....



Pringelsautomater...... På kajkanten, lite kul var det allt.... Vi kollade inte om den fungerade.

Lite manlig tycker han allt att han är.... Vi andra vi ler bara i mjugg åt honom. Få se var det 50 i januari? Han måste nog få en manlighetskurs i födelsedagspresent från arbetslaget. Japp så får det bli.

Är man i Spanien så är man..... Sangria, fast inte varje kväll. Chips öhhhh.... Saltbrist.


Maten var fräsch och ofta med mycket grönsaker. Lite kul med pommes frittes OCH ris.



Indiskt..... Inte äckligt, fast jag äter ännu hellre Indonesiskt..... JAG VILL TILL AMSTERDAM!

Alla grytor såg likadana ut men det var gott..... Särskilt starkt var det inte heller, fast det är klart jag hade beställt medium. Kommer med fasa ihåg den indiska restaurangen som låg ett stenkast från övernattningslägenheten i Stockholm. Tog hem mat en gång därifrån, det gick inte att äta. Såsen var chillipullver utblandat med vatten. Lovar, helt oätligt och då ska ni betänka att jag bodde vid pepparkusten, Liberia när jag var liten och är upplärd med västafrikansk hotpepper.... Det är grejer det.... Mmmmm.....


Vid en lunch vid stranden beslutade jag o P oss för att ta en sallad. -Åh titta de har sallad med grillad paprika, det ska jag ha... Det är ju så gott.... P tog samma sak.... När tallrikarna kom in tittade vi lite frågande på varandra. Vi hade nämligen fått in var sin talrik med mycket riktigt grillad paprika i olika färger allt indränkt med olja och hackad lök på. Inget mer, det blev lite mastigt.... På slutet lite småäckligt, på kvällen hade P beställt in ett spett med grillat kött.... När han ätit ett tag knuffade han i mig och pekade på sin talrik. -Jag tog bort paprikan... Log, förstod honom.... =)


Entrecot med kantarellsås.... Inte GI men ack så gott.....


Den bästa måltiden av dem alla....... Lustigkurren i gänget som påstår att borttappade väskor hamnar i Väskindien (fast vi vet ju att de hamnar i Köpenhamn) hade en förklaring när jag klagade på att det satt kvar skal när de grillade räkorna.... De räker längre.... Ha ha ha ha....


Sista lunchen vid hamnen på ett engelskt hak.... Inte så gott, längtade tillbaka till min talrik med grillad fisk....


Lufthansa bjöd på vegetarisk lasagne som var riktigt god, en brödbit, choklad som M fick av mig vin samt öl.... Inte äckligt..... Mellan Frankfurt och Göteborg fick vi en macka, det vita vinet var slut så hon öppnade en flaska mousserande vin åt mig. När hon sen passerade igen fyllde hon på mitt glas.... Då saknade jag bara jordgubbarna.....
Och nu är det GI för hela slanten igen....... =D

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tack för att du tog oss med på resan, Leina! Himla roligt har det varit.

Leina sa...

elisabet: Men jag är ju inte klar än.... Så spänn fast säkerhetsbältet. Det kommer mer i morgon... =)

Anonym sa...

*skrikskrattar*

Kolla in menyn på översta bilden! Står det inte att man kan beställa Bitterballen? Vad i hela fridens namn är det för något?

Leina sa...

matilda: Eller hur... Först tänkte vi fråga vad det va... Men så kom vi på.... VI VILL VARA SALIGT OVETANDE!