tisdag 1 maj 2007

HÄR

Fast den värsta bilden finns inte med, den på bilen där taket var bortsågat. Tror att det var i den tjejerna satt.....

När tiden stannar och luften försvinner och kroppen reagerar med panik och smärta...... Vi besökte museet för att titta på en elevutställning. Dotterns mobil ringer och hon stelnar till, ögonen blir STORA.... -Vad har hänt.... Säger hon innan hon med vild blick stänger sin mobil. Det var hennes allra bästa vän som hade ringt... -Det var något om en krock... Hon grät jag hörde inte så mycket, hon skulle ringa sen..... Dotterns ögon fylldes av tårar och paniken lyste i hennes ögon. Det kändes som om jag skulle kräkas, kunde bara trösta genom att säga att om hon nu hade krockat och kunde ringa så var det nog inte så farligt.

Mitt hjärta slog i 110.... Det värkte i kroppen.... Kunde känna smärtan i kroppen efter krocken, så lite behövs det alltså för att minnet av all smärta skall komma tillbaka. Efter en stund fick dottern kontakt med bästisens kille.... Hon mådde bra, lite ont i nacken (det är inte så lite). De andra två tjejerna i bilen hade oxå klarat sig (alla tre är fd elever) men kvinnan som åkte i den andra bilen hade brutit ryggen. Det var nästan exakt likadan olycka som vår, bilen som de krockade med hade ignorerat STOP skylten. Flickorna hade blivit utskällda av läkarna eftersom de inte uppmärksammat bilen (den som inte hade stannat vid stop plikten).... Blir galen, jag vet ju hur fort det går..... I vårt fall sa det bara PANG!!!!! Det fanns inte en millimeter bromsspår efter vår bil..... Gubbar på 80 år borde få göra körkorts test......

Hoppas bara att de inte får alvarliga men..... Tänker även på de i andra bilen..... Bruten rygg är inte att leka med....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Länken funkar inte, men jag kan föreställa mig ändå. Fattar fortfarande inte vad det är för fel på människor som inte vet vad STOPP betyder. Idioter!

Leina sa...

matilda: Prova länken igen, den fungerade när jag provade... Håller med dig om oförmågan att förstå ordet STOPP.

Det Mörka Hotet sa...

Så fruktansvärt hemskt men det kunde haft en ännu mer tragisk utgång.

Jag blir alltid upprörd över människor som inte kan följa trafikreglerna pga oaktsamhet och/eller drogpåverkan, men samtidigt visar denna olycka ännu en gång på att vi nog borde införa någon slags begränsning för äldre förare.

(Nu syftar jag inte på prov men åtminstone att äldre förare - säg över 70 år - borde få ansöka om att få förlänga körkortet vart 5:e år och i samband med detta låta göra syn- samt fystest. Vi talar ändå om LIV här och det borde väl gå före eventuella personliga tolkningar om hur bra man kan köra bil?)


Samuel

Leina sa...

samuel: Jag är nog inne på din linje.... Att bara för att man tog körkort för 50 år sedan betyder det inte att man per automatik skall ha kvar korte i evigeheters evigheter....