söndag 6 maj 2007

Nu är de i luften

Bilden är från den här sidan

Klockan sju i morse gick planet med riktning mot Rumänien. Vår skolan är med i ett Commenius projekt och två från mitt arbetslag fick följa med på ett bananskal eftersom det fanns pengar och plats över. Lite avundsfrisk är jag allt fast inte över resvägen. De skall nämligen in i Transsylvaniens bergstrakter..... Med inrikesflyg... Hua!!!!
Eftersom jag nu är som jag är så hade jag naturligtvis fixat en liten present åt dem båda. En vitlök som jag band ett snöre omkring så de kan bära den runt halsen. En annan kollega tyckte det var en bra idé, hon tyckte även att de behövde mera skydd... Så plötsligt befann vi oss i träslöjdsalen och tillverkade träkors som kollegan brände in deras namn samt en smily med huggtänder i... Sen monterade vi fast en ögla så vi kunde göra ett halsband av krucifixet oxå. Som pricken över i ordnade kollegan fram vigvatten i form av en kasserad whiteboard penna. Tyvärr så kunde jag inte lämna över dem på fredagsfikat som planerat "M" var tvungen att ordna inför resan o "P" var tvungen att hjälpa en kompis fixa i en lägenhet.... "M" fick rese kittet i skolan av kollegan som varit behjälplig i processen.... Fick ett sms senare där hon tackade för det "fina" halsbanden.... Vi vill ju ha fotobevis att de verkligen använde dem.....

Bilden kommer från den här sidan
Vad jag aldrig fick säga.... Var att jag under inga omständigheter vill ha en puss på halsen av någon av dem när de kommer hem..... =D Får nog lov att skicka ett sms.......

Inga kommentarer: