tisdag 1 maj 2007

Lördag i Växjö med två underbara tjejer.......

När vi steg av bussen i stan gick "B o E" genast fram till vad som såg ut som en liten damm av sten.... Vattnet rann stilla utmed sidorna. Genast började de plaska med händerna i vattnet och skvittrade skrattande på varandra.... Jag stod en bit ifrån och såg på, egentligen ville jag oxå plaska med händerna i vattnet. Varför gjorde jag inte det? Jag är vuxen..... Måste göra något åt det genast.... Det var länge sedan jag gjorde saker som vuxna inte förväntas göra som att till exempel hoppade jämfota i en vattenpöl (till sonen o dotterns förtvivlan, det var minst 10 år sen)



Mitt vuxna jag krävde kaffe.... -Vi går till Palladium. Sa dottern genast "E" nickade ivrigt.... Där åt vi glass.... "E" en kula eftersom hon är laktos intolerant, plus att hon inte tål mjölksocker.... Jag o dottern tog tre kulor (lördagar är underbara då får jag fuska =D ).... Palladium är en alternativ biograf med café/matställe.... DYRT men gott..... ..... Där sitter de tydligen ofta dottern och hennes vänner… Känner igen syndromet från min tid i Umeå, vi satt alltid på NK som vi använde som arbetsrum. Många utvärderingar och arbeten knopade vi ihop i de murriga lokalerna…. Saker jag saknar…. Umeå…..


Loppis, vi gick där och konstaterade att vi var duktiga som inte handlade något.... Jo naturligtvis handlade vi, men inte på loppis. Jag har köpt en urtjusig klänning så SISTERS tryck på "butiker" Där har ni min skolavslutningsklänning.... Fast i blått naturligtvis... Något helt fantastiskt hände när jag stod i provhytten. Mina ben blev plötsligt 120 cm långa och supersmala, så även resten av kroppen, brösten blev tre storlekar större och jag behövde ingen bh, håret blev platinablont svallande med mjukt fallande lockar, läpparna blev mycket större och enormt plutande.... Det värsta var att hjärnan blev helt tom förutom en röst som upprepade mantrat... "Måste köpa, måste köpa, måste köpa".... Så vad skall en stackars kvinna göra? Man måste köpa.... Dottern fick oxå en klänning fast på MQ.




Hmmmm.... De ja vu..... Var har jag sett kroppen till vänster tidigare???? !!!!!!!! Ja visst ja!!!!!!!!!
Skämt åsido, statyn av Marianne Lindberg de Geer är oerhört stark som speglar många saker.... Beroende på vem som betraktar den, så som god konst skall vara. Vad den föreställer... En anorektisk kvinna och hennes spegelbild.




"B o E" leker statyer




Till dotterns stora förtjusning så finns det en second hand affär i källarplanet under vår blivande lägenhet.... Det har jag nog glömt att tala om... Vi är med längenhet, mitt inne i stan 91 kvadrat, 2,70 i takhöjd..... Jo jag är nöjd, mycket nöjd.... Fast inte med hyran, hua!!!!!





Den låg bara där på disken i affären med de suspekta varorna och kläderna...... Söt? Hmmmm... Nä, inte mycket... Mera lite kufisk....




2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tack för guidningen i Växjö .. ,där var jag ju i februari, tror jag .. såg också statyerna som jag verkligen tyckte om .., fikade på café .. ja, lite sånt.

Leina sa...

Elisabet: Växjö är verkligen en mysig stad.... Det jag nu har sett av den. Dottern är "lite" missnöjd över att behöva flytta norröver igen... =D