lördag 12 maj 2007

Nästa vecka skall min gamla klass, de som jag har följt i 2½ år, på klassresa till Göteborg. Såg i veckobrevet att även en annan nia skall ner samtidigt…. Det och att mina kollegor är i Rumänien väckte mina Rysslandsminnen…. Så här kommer fortsättningen på min resa långt bort hos människor som jag tänker på varje dag.



Olga o Soya.... Som bjöd på middag, fylld paprika som hon odlat själv.....

Fast vi var förvarnade så blev det en enorm chock att komma till deras hus.... Det var ett relativt nytt hus som ansågs som "fint". När vi steg in genom den alltid öppna dörren slog stanken av kattpiss mot oss med full kraft. Golvet var ojämnt och jord tittade fram mellan de trasiga stenplattorna. Med obefintlig balans och gips på fötterna och krycka i handen var det ett äventyr att ta sig upp på andra våningen.

Inga kommentarer: