tisdag 1 maj 2007

Mat i kvadrat

Så fort vi hade bestämt att jag skulle komma till Väsjö bestämde dottern att vi skulle till Akropolis och äta middag.... För där hade "E" varit och ätit med sin mormor..... Grekisk mat är aldrig fel. Tyvärr kunde inte "E" följa med oss den här gången, hon skulle ta bussen hem.

Souvlaki, med sallad, tzatziki, vitlöksbröd och friterade tunna potatisskivor.... Det var gott och vi blev supermätta..... Tzatzikin var himmelsk, inte som det i vanliga fall är på restauranger. Trist och smaklös, tvärtom den här riktigt brände på tungan. GOTT!!! Fetaosten var krämig och stark den med.... Som tur är tycker dottern inte om feferoni och oliver, rödlöken hamnade oxå på min tallrik... =D Ingen av oss är van att äta ”riktigt tillagad mat”. Sallad och omeletter står högt i kurs hos mig i mitt lilla minimala kök… Ni vet två kokplattor och ett kylskåp. Dottern har i alla fall ett kök men jag tror inte hon prioriterar att köpa mat…. Jag kan ha fel…. =D

4 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Jag kan verkligen förstå dotterns uppskattning: grekisk mat är hur gott som helst!

Underbar "matbild" förresten!


Samuel

Leina sa...

samuel: tror inte att dottern är lika nöjde av mitt val av matbild... Längtar till Grekland.

Louise sa...

Mums så gott det ser ut! :D

Leina sa...

Louise: Jo du.... Det var inte äckligt... Om jag minns rätt... =D