lördag 28 april 2007

En sen varm natt i Växjö

Välkomst kommitén stod på perrongen och väntade.... Dottern, hennes rumskompis "E" och en annan vän.... Dottern räckte fram en bukett tulpaner.... -Den har jag plockat själv..... Suck! Tanken var god i alla fall och tulpanerna var vackra..... Tillslut var jag tvungen att fråga var....
-I rondeller och rabatter!!!! Säger hon och ler stort.... Suck! Igen!!!!! Sen gick vi till videomix och hyrde en film.

Idag skall vi ut och fylla på dotterns lager av mat, toapapper, diskmedel och annat smått o gått. Solen värmer genom gardinerna. Det blir en varm dag....

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Läcker bukett och tjusig dotter !

Leina sa...

elisabet: Ja, jag älskar tulpaner... Faktiskt mina favoritblommor..... Sen att det är min favoritdotter som håller i dem gör ju inte saken sämmre.... Just nu har vi lite dötid, väntar på att bussen skall gå (om 50 min) till stan..... Åker hem idag.

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha: din dotter rockar ju - FETT!

Jag gillar barn som går sina egna vägar vilket bara bevisar att föräldrarna lyckats med dem. Det är i länder som Tyskland och Japan som det är lätt att styra massorna...och det vet vi ju hur det gick...din dotter for president!


Samuel

Leina sa...

Samuel: Det är så det är, jag är sjukt stolt över min dotter som går sina egna vägar. Klär sig som hon vill, går med rak rygg och lever som hon vill..... Stolt och lite lätt avundsjuk.... Hon är såååå lik sin mor..... (har jag kommit på =)...) Ja, naturligtvis är jag såååå stolt över min favoritson oxå.... Han som flyttar ner till Uddevalla för att söka jobb och göra sig en framtid.

Anonym sa...

Bördan av att ha en dotter :-). Tanken var ju underbart fin och buketten :-)

Leina sa...

tina: Hon vet att jag älskar tulpaner.... Mina absoluta favoritblommor....