onsdag 11 april 2007

Få se... Ska vi ut o gå idag


NEJ DET SKA VI INTE! Sonen på väg till "jobbet". -Akta dig om du skall ut, öppnade han dörren och meddelade mig. Naturligtvis var jag tvungen att gå ut när han säger så. Det var "isglägga" = ett tjockt lager is, på träbron, klart läge för att bryta någon kroppsdel om man är inte är försiktig. Ute snöar det fortfarande, världen är vit och jag kan inte sitta ute och sola idag. Ja nog kan jag, men effekten uteblir nog.
Ikväll kommer några X-kollegor…. Så sorgligt det känns att de är X numera. Men eftersom jag sade upp mig på sportlovet så är de faktiskt det. Vi skall dricka vin och prata, känner jag madammerna rätt så blir det mycket prata. Ni vet "tysta stillsamma norrlänningar". Mina kollegor i Uddevalla har nog fått revidera sina åsikter om norrlänningar. Varken jag eller unge herr "T" (mitt monsterbarn modell äldre från Lövånger) är särskilt lugna eller stillsam. Dessutom pratar vi bägge två något alldeles gruvsamt. =D

I förrgår när jag var ute o gick kändes det lite vemodigt när jag passerade bildsalens många o stora fönster. Fick en oemotståndlig lust att gå in, bara för att stå där och titta mig omkring. Känna vibrationerna från tider som varit. Men jag har inga nycklar. Saker jag skall göra idag, handla inför kvällen med "E", plocka ihop lite saker och börja packa. Skall nog söka mina akvareller också…. Alla block är i Uddevalla men färgerna är???? Ja någonstans i huset. Jag har ju bara tre våningar att söka igenom….. Allt går.

Inga kommentarer: