torsdag 12 april 2007

Inför kvällens drabbning


Träffen som vi planerat (ja, ja, pratat om) sedan sportlovet, skulle äntligen bli av. Jag och "E" vandrade runt samhället för att inhandla diverse nödvändigheter... Vi började med apoteket (tror att det var Treo hon skulle ha) =) . Men de öppnade inte för än klockan 13.30???? Glömde att jag var i Malå och alla deras konstiga öppettider. Men kan inte gå ut och göra ärenden på flera affärer samtidigt mitt på dan. Deras lunchtider är utspridd mellan 11.00-14.00 (där gissade jag men det känns så) Så det var mer än en gång jag fick vända om hem i ogjort ärende eftersom affären inte hade öppet….

Nu blev det istället ICA, systemet och tillsist apoteket… Eftersom det var g a n s k a fullt ställde vi ner kassarna. Observera vår lilla fint, ICA kassarna framför vinboxarna… Så att folk inte skulle förstå vad vi skulle göra så här på onsdag kväll…

Ja på systemet sket det sig ju, kassörskan plirade med ögonen och undrade vad vi lärare gjorde nu när vi hade påsklov… -Fast det ser jag ju…. Sa hon och log så vackert, bör tilläggas att det var en fd elev.

”E” var snabb att replikera att vi minsann inte drack vin varje kväll….. Tänkte tyst för mig själv. Varför avslöja det? Låt henne tro att vi gör det, sen kom jag på att vi faktiskt var i Malå och att, ja Malå är för litet för att man som lärare skall få dricka vin varje kväll. Här måste man vara super präktig.

Det kanske man måste vara i Uddevalla också…. Näääääää!

Inga kommentarer: