måndag 2 april 2007

Efter promenaden




tog jag en ny promenad.... Det var på tok för fint väder för att sitta inne i skrubben som dessutom är mycket varm och kvav varma dagar. Gick till parken som ligger nedanför kyrkan, Gräsmattorna är översållade med krokus både lila och vita. Sen Skillor, skira små och illande kornblå.... Skillor har vi i Malå också så de känner jag igen, men det är några månader kvar innan de blommar där. Det satt folk lite här och där, en del fikade, pratade, solade eller bara läste.... Jag satte mig ner bland skillorna och solade näsan.... En bra dag......

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu fick jag nästan kaffet genom näsan. "Efter promenaden... tog jag en promenad".

*storskratt*

Underbart!

Elisabet. sa...

Leina: å, vilket liv du lever just nu ..., bland scilla och krokus och gud-vet-vad!

Leina sa...

matilda: Ja men så var det... Hade inte ro att sitta inne så då blev det en promenad till. =)

elisabet: Ja, jag klagar inte ett endaste dugg... Jag har det bra.