fredag 6 april 2007

I väntans tider

Seg dag, det brukar vara så när man väntar på något. I mitt fall att att tåget skall gå 15.33..... Har varit ute o spankulerat i det vackra men lite kyliga vårvädret. På torget har de satt upp scenen för passionsspelet som går av stapeln idag klockan 15.00... Det missar jag.... Såååå synd... (där var jag lite lätt ironisk)

Har handlat lite, födelsedagspresent till syskondottern, påskgodis till bägge syskonbarnen, ja de yngre... Vax till mig själv....AJ!!!!!!! Är det vår så är det... Bara till att bita ihop. Tur att man är van vid smärta. Fick ett sms igår från "hon som bor i bushen". De tog sig inte till stugan in Hemmavan. Vägarna var igensnöade, de visade bilder från Tärnaby på tv:n, hua! Inte att leka med snöstorm på fjället. Hoppas bara att de kommer sig iväg idag, hon, sambon och de 5 barnen i modellen mindre.... Själv hoppas jag på lite sol så jag kan sitta ute och bränna sönder ansiktet.... Alternativet är att köpa brun utan sol....

Nej nu måste jag fortsätta packa.

Blir borta ett tag nu..... Sköt om er ni där ute....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får en trevlig helg!

Det Mörka Hotet sa...

Var rädd om din hy - att bränna sönder den låter inte så hälsosamt.


Samuel ...brun utan sol!

Elisabet. sa...

Glad Påsk, Leina!!
Hälsa Malå.

Leina sa...

matilda: Tack, hoppas solen skiner på dig där du är....

dmh: Jo, jag funderar starkt på brun utan sol.... Sen kan jag låtsas att jag har solat här uppe. Fast jag egentligen har legat inne och sett på tv o druckit vin.... =)

elisabet: Glad Påsk på dig med... Jag skall ställa mig på torget (läs parkeringen) och skrika ut att Bettan hälsar till alla!!!!!