söndag 8 april 2007

Hos mami.....


När man kommer till mami står det alltid mat framme..... Nu var det en liten aptitretare, avokado, rökt lax grönsaker o coleslaw. Hon ville inte att vi skulle vara för mätta innan middagen.... Hua, jag vet hur mamis middagar ser ut...

Tågresan upp gick bra, hade datorn med mig och såg Brokeback mountain.... Lite amerikansk så där men annars faktiskt sevärd. I Stockholm steg en ung kille på och i Uppsala en barnfamilj med två barn. Alla mycket tysta och stilla. Men jag har ju alltid mp3:n i öronen ja hörlurarna, så jag störs sällan av att de pratar eller gör ngt annat. Han som steg på i Stockholm skulle till Över Kalix, stackarn.... Han hade flickvännen där och han hade lovat att åka tåg med henne neröver.... Hmmmm Måste ha varit våldsamt kär... =) Barnfamiljen skulle till Skellefteåhamn och hälsa på kvinnans lillebror... Vilket sammanträffande, jag har oxå min lillebror i Skellefteåhamn....

Han jag är gift med hämtade mig i Bastuträsk sen bar det av 14 mil mot mami via Lycksele. Jag var förundrad över hur lite snö det var i skogen, bra men ändå. Vägarna var helt bara.... Tidig vår även här.

I Lycksele handlade vi lite påsköl och en Aivy som jag o mami skulle ha... Lite blommor och annat... Stan var helt öde eftersom alla småaffärer var stängda....

Det var skönt att komma till mami och plastfar... Han kramade om mig och undrade om "de var elaka" med mig eftersom jag blivit så smal.... Jo, det är de.... Svarade jag med ett skratt... (förlåt ni är ju inte alls elaka med mig utan mycket, mycket snälla).

Jag, mami och Millan tog en långpromenad på skoterspåren ovanför järnvägsspåret... Halkigt och blåsigt men i skogen tittade lingonriset fram. Jag var oerhört tacksam över att jag kommit ihåg att be han jag är gift med ta med sig en av mina täckjackor. Det behövdes.

Inga kommentarer: