lördag 14 april 2007

Här är det sommar

Återigen har jag överlevt 18 timmar på ett tåg. Den här gången hade jag sällskap med en herre från Boden som skulle hälsa på sin syster i Södertälje. Han hade en väska full med torkat och fruset älgkött. Samt en kvinna med rötterna i Umeå/?Älvsbyn…. Hade bott i Varberg sedan 1969, samt hennes tre barn varav en var magsjuk!!!!!! Som jag våndades…. De var alla trevliga vi skrattade och pratade på som bara norrlänningar kan göra… =D

När vi bäddat till kupén och lagt oss startade jag datorn och såg Borat som jag lånat av sonen. Han är så sinnessjuk…. Men måste erkänna att jag låg och småskrattade hela tiden. På morgonen var nästan ¾ av kupéerna tomma…. Detta pga av att det var små söta pojkar som gjorde lumpen som varit med på tåget. Jag sökte upp en ledig kupé och tog den i besittning. Sååååååååååååå skönt!!!!!

När jag kom till Uddevalla beställde jag en taxi…. 20 minuter tog det innan den kom. Där stod jag i gassande sol i svarta jeans. Höll evigt på att förgås…. Väl hemma fick jag ett sms av ”M” som var o såg på innebandy, nästa match var 15.30 så jag hann dit och såg den. Tyvärr förlorade de den matchen samt matchen om 3:dje pris…. Men med tanke på att det var ett reducerat lagt (vissa kunde inte och vissa skulle ”jobba”???) och att de bara hade 2 avbytare så måste jag säga att de spelade formidabelt…

Nu har jag duschat av mig resdammet och sitter i bara en badhandduk…. Väntar på ???? Ja vi får se….

Hade en inbjudan till visning av lägenhet på Tureborg när jag kom hem…. Få se om det ger något….

Nu skall jag lägga mig på sängen o svimma….

8 kommentarer:

Anonym sa...

Sov gott :-)

Elisabet. sa...

"Han hade en väska full med torkat och fruset älgkött. Samt en kvinna med rötterna i Umeå/?Älvsbyn…."


Oj ... vilket innehåll i väskan! Han hade väl inte styckat henne ..-)

Kram och välkommen tillbaka till söderns nejder!

Anonym sa...

Suss gott!

Leina sa...

tina o matilda: Tack, det gjorde jag..

elisabet: Ja du, bara du kommenterar mina trötta ordval... =) Tack för kramen... Kram tillbaka.

Det Mörka Hotet sa...

18 hrs på tåg - låter som du åkt tåg i Asien!


Samuel - tågfreaket!

Leina sa...

samuel: Nej, Bastuträsk-Uddevalla... Men det var det värt. +20 grader när jag kom fram =)

Elisabet. sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, Leina!!!

Leina sa...

Tack!!!! Puss!!!!!!